۱۳۹۱ آبان ۱۶, سه‌شنبه

آزار جنسی زندانیان سیاسی بند زنان

* قطعا فقط یک زن می تونه عمق درد و وحشت این خبر رو درک کنه ...

هشت زن زندانی سیاسی که از هفته گذشته در اعتصاب غذا به سر می‌برند، روز یک‌شنبه ۱۴ آبان در دیدار با خانواده‌های خود تصریح کرده‌اند که از سوی زندانبانان زن مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
می‌گویند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. ۸ تن از زنان زندانی سیاسی در اوین، روز سه شنبه ۹ آبان، ۳۰ اکتبر با ورود اعلام‌نشده و ناگهانی ماموران زندان روبرو شدند، تمامی وسایلشان بازرسی شد و تمامی دستگاه‌های MP3 Player آنها که بر اساس آئین‌نامه زندانها مجاز است، ضبط شد.

اما موضوع به همنیجا خاتمه نیافت، ماموران زندان به بازرسی بدنی زندانیان پرداختند و به این نیز قانع نشدند. از زنان زندانی خواستند تا کاملا برهنه شوند، بنشینند و دستگاه جنسی خود را در معرض بازدید زندانبانان قرار دهند.

این معاینه داخلی نیز اما تنها محدود به معاینه نماند و با آزار و توهین همراه شد. خانواده‌های این زندانیان که روز یک‌شنبه ۱۴ آبان با آنها ملاقات داشته‌اند، به نقل از آنان تصریح می‌کنند که این زنان مورد آزار جنسی از سوی زندانبانان زن قرار گرفته‌اند.

این ۸ زن زندانی در اعتراض به هتک حرمت انجام‌شده از روز سه شنبه ۹ آبان، ۳۰ اکتبر دست به اعتصاب غذا زده‌اند. این زندانیان همچنین در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان زندان‌های ایران نوشته‌اند: «چیزی که قابل گذشت نیست رفتار وحشیانه بعضی از ماموران در بازرسی بدنی است که دور از شان و مصداق بارز تعرض و هتک حرمت به شمار می‌آید و قلم از بیان صریح آن شرم دارد. باتوجه به انواع دوربین‌های امنیتی و سختگیری در رفت و آمد‌ها و نقل و انتقال وسایل و غیره و با توجه به وجود ابزار الکترونیکی مناسب که می‌توانست برای بازرسی بدنی بکار رود و یا دست کم محترمانه باشد بر ما معلوم نیست که چرا چنین رفتار توهین آمیزی صورت گرفته است».

زنان زندانی اعتصاب کننده همچنین خواهان عذرخواهی مقامات زندان و تعهد آنان به عدم تکرار چنین مواردی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: